11 Eylül 2009 Cuma

FIFA 10 Demo İnceleme















Günlerdir yedim,içtim bugünü bekledim.Demoyu biraz zorlukla elde ettim.10 Eylül saat 23:47 sularından itibaren sürekli takipteydim.Bu sürekliliği belirli periyotlara indirgedim daha sonra 03:33 gibi baktım yine yoktu.Biraz araştırayım dedim kimi 10:00 da kimisi 12:00 gmt de yayınlanacak diyordu.(Az daha sabredin sadetle aramdaki mesafeyi azaltıyorum).Sonra 8:34 te baktım yine tık yoktu.Ama dershane vardı.









Dershanede vakit zor geçti.Sürekli düşünce içerisindeydim çıktı mı çıkıyor mu?Neyse son zili duyduktan sonra eve depar attım.Ama yine yok.İlerleyen saatlerde 17:35 gibi yerli bir forum sitesinde linkini buldum.Ohhhhh çektim elbet.Ancak bu ohhhhhh demonun 2,16 GB (gigabyte) olduğunu görene dek sürdü.Birçok oyunun tam sürümünden fazlaydı.Ama o kadar çile çekilmişti artık geri dönüş yoktu.FIFA 09 un demosu 767 MB (megabyte)tı.1 sezon içerisinde demonun boyutunun 3 katına çıkmasını sağlayan şey ne olabilirdi ki?Başladım indirmeye tam 6 saat 34 dakika sürdü.11 Eylül saat 01:40 gibi oyunun simgesi artık masaüstümde belirmişti.




















Oyunun simgesi 2010 Dünya Kupasında kullanılacak olan toptu.FIFA 06 dan beri süre gelen 06,07,08,09 un kırmızı renkle yazılarak oluşturulmuş basit simgeler terkedilmişti.Bende yenileğe simgeden başlanmış izlenimini uyandırdı.Demoyu açınca mavi fon karşılıyor bizi.Ekranın üst kısmında dil seçenekleri mevcut.Yine Türkçe'miz yok.Önümüzdeki sezonlarda görmek üzere...


















Oyundaki liglerde bu sezon pek değişiklik olmamış.Ama birkaç ligin eklendiği göze çarpıyor.Ben Rusya ve İrlanda Ligini farkettim.













Demoda yine bildiğimiz menü var.Demo olduğundan bazı seçenekler kısıtlı elbette.Geçen sezon 1 şarkı var dı bu sezon 3'lemişler.Demoda 6 takım seçebiliyoruz.Bunlar:Chelsea, Barcelona, Juventus, Bayern Munich, Marseille ve Chicago Fire.


Tek stad seçeneğimiz var.O da Wembley.Sadece gündüz oynayabiliyoruz.Ama kış özelliğini açıp kapama özelliği bizim terchimize bırakılmış.


Ben hemen Bayern'i seçip takım ayarlama menüsüne doğru yollandım.Yeni oyunda rakip takımın yıldız oyuncularını gösteriyor.Ve rakip takımın hangi yollarla atak yaptığının özeti gösteriyor takımızı ayarlama ekranında.Takım mantelitesi de daha ayrıntılı hale getirilmiş.Her taktiğin yapabildiği özellikler var yapamadığı özellikler var.Her türlü ayarı yaptıktan sonra maç başlıyor!


Maça başlayış önceki sezonlarda olduğu gibi.Bazı futbolcular hayal kuruyor.Biz de izliyoruz.Başlama düdüğünü duyduktan sonra paslaşmaya başladım.Eskisi gibi değil paslaşma.Verdiğiniz her pas yerini bulmayabiliyor.Ben daha yeni başladığım için birçok pasım kısa düştü.Oyun içindeki animasyonlarda da yenilikler olmuş.Mesela Ribery ile gol attım.Golün hemen sonrasında daha bir gerçekçi seviniyor.Öyle duraksamıyor 'Aaa top çizgiyi geçti.Ne yapayım?Sevineyim bari' gibi.Şutlar güzelleşmiş.Daha ağır,doygunlaşmış.Yalnız bilgisayar deli gibi oynuyor.Kullandığı serbest vuruşları görseniz.Nispet yaparcasına dandun atıyor.


Oyunda hava topları eskisi gibi kolay kapılmıyor.Rakibi ne zaman itekleyeceğinizi iyi kestirmeniz gerekiyor.Yine bir ilginçlik:Van Bommel göğüs kontrolüyle top alıyordu eline temas etti ve karşı takım serbest vuruş kullandı.


Del Piero benim ceza sahasına girince Van Buyten onu düşürdü.Penaltı oldu.Penaltılar değişik olmuşEğer kaleciyseniz kale arkası kamerasıyla görüyorsunuz görüntüyü.


Maçın ilerleyen kısımlarında Juventus oyuncu değişikliği yaptı.İNANAMIYORUM!!! O da ne?! HAKEM! Evet daha önce FIFA nın PC versiyonlarında eşi benzeri görülmemiş bir durumdu bu.Hakemin çizginin kenarında bekleyen oyuncuya sen bekle arkadaşın çıkmadan girme mânasındaki el hareketini görünce çok şaşırdım.Bununla da kalmıyor.Yan hakemler artık taçı kim kullanması gerekiyorsa bayraklarını o yöne doğru gösteriyorlar.
ÖZÜR DİLERİM VAKİT DARLIĞI NEDENİYLE YAZININ GERİ KALANINI TAMAMLAYAMADIM.NE KADAR İSTİKRARLI OLDUĞUMA VARIN SİZ KARAR VERİN.OYUN DEMO İDİ.BENİM BU YAZIMI DA DEMO OLARAK ALGILAMANIZI RİCA EDERİM.TAM SÜRÜM YAZILARIMLA SİZLERLE OLMAYA DEVAM EDECEĞİM...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder